על דרכים פשוטות להפיק מהמטבח חיים בריאים יותר, חיסכוניים יותר, ומלאי סיפוק.

ספר בישול

בריאות ילדינו

חנות אונליין

פרו ביוטיקה – חיים למען החיים

על מזון חי שמשתף פעולה עם גופך

לימדו אותנו שמה שאנחנו מייצרים בעשר אצבעות שלנו פחות טוב ממה שקונים. נתנו לנו להבין שהסבים והסבתות שלנו, שהכינו הכול בעצמם, היו "עבדים למטבח". ואז, כשהתחלנו להרגיש לא טוב ופיתחנו כל מיני מחלות בגלל אורח חיינו המודרני, אמרו לנו ש"יש אוכל בריא, אבל הוא יקר".

אך למה אוכל בריא צריך להיות יקר יותר? ​

באתר שלנו תמצאו מוצרים מתכונים שאתם יכולים להכין בבית, שישפרו את ההרגשה הכללית שלכם וישפרו את בריאותכם הכללית. מדובר על טכניקות מסורתיות ששמשו את האנושות שנים רבות מאוד, חלקם משחר ההיסטוריה.

 

היום המדע מאשר את מה שאבות אבותינו ידעו אך לא יכלו להסביר. גם עכשיו, כמו אז, יש דברים שכל אדם יכול להכין לעצמו ולמשפחתו בביתו, שיקדם את מצב בריאותו הגופנית והנפשית עשרות מונים.

רוצים לדעת יותר על פרוביוטיקה? לחץ כאן

 

קפיר

קפיר הוא משקה חלב מסורתי, שמקורו באזור הקווקז לפני כאלף שנה. השם בא מהמילה התורכית "כיף" (שעבר גם לעברית) בגלל ההרגשה ה"כיפית" שהוא יוצר. שמים את ה"סקובי" (תרבית) של הקפיר בליטר חלב, משאירים על השיש כ-24 שעות, מסננים, ויש לך ליטר כפיר, משקה במרקם של רוויון, תוסס קלות, טעים, מרענן, דל לקטוז ומלא פרו-ביוטיקה. שופכים את התרבית שנשארה במסננת לעוד ליטר חלב והיא תיצור עבורכם קפיר חדש וכך חוזר חלילה במשך שנים רבות. התרבית עצמה אף תגדל ותתרבה, ללא קנייה נוספת חוץ מחלב.

הקפיר מחזיר לחלב 35 סוגי בקטריות ושמרים חיוניים, אנזימים וויטמינים שהולכים לאיבוד בתהליך פסטור- העל של החלב.

רוצים לדעת יותר על קפיר? לחץ כאן

 

 

קמבוצ'ה

קמבוצ'ה הוא משקה תה מותסס, מתאים לטבעונים שאינו מכיל חלב. מקורו בסין ובמונגוליה. ה"סקובי" (תרבית) של קמבוצ'ה נראה כלביבה גדולה והוא (ה"סקובי") חי בתערובת של תה שחור, מים ומעט סוכר קנים. הוא מייצר משקה טעים ומרענן בטעם חמצמץ, דל סוכר, שניתן לערבב עם פירות ו/או צמחי תבלין כדי ליצור משקה פרו-ביוטי, טעים ובריא, המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, ויטמינים וחומצות אחרות הטובות לגוף. מחקרים מדעיים שנעשו במשך השנים הצביעו על כך שקמבוצ'ה מקדמת את בריאות מערכת האיכול, המערכת האימונולוגית ועוד.

רוצים לדעת יותר על קמבוצ'ה? לחץ כאן

 

 

ז'אן

ז'אן הוא משקה פרו-ביוטי תוסס הדומה לקמבוצ'ה, מבוסס על תה ירוק ודבש טבעי. המשקה המוכן אינו מתוק, אך יש לו ניחוח של הפירות שמהם הדבורים יצרו את הדבש. המשקה שומר (ויש אומרים, מגביר) את הסגולות של התה ושל הדבש.

רוצים לדעת יותר על ז'אן? לחץ כאן

 

 

קפיר מים

רוצה משקה מתוק, תוסס קלות, שיכול להחליף את המשקאות התוססים מהסופרמרקט? יש בו פחות סוכר מהמשקאות התעשייתיים, ואין בו חומרים כימיים, והוא מספק 13 סוגים של חיידקים פרוביוטיים, חומצות ומינראלים לגוף. מדובר בתרבית לשימוש חוזר שתשמש אותך ואת ומשפחתך שנים רבות. הוא גדל במי סוכר וקל מאוד להכנה, וניתן להוסיף לו מיצים, פירות וצמחי תבלין.

רוצים לדעת יותר על קפיר מים? לחץ כאן

 

 

לחם מחמצת

משחר ההיסטוריה, כל הלחם בעולם היה מוחמץ (לחם שאור). זאת אומרת שהבצק תפח באמצעות תרבית טבעית של בקטריות חיוניות ושמרים שהיו בסביבה באופן טבעי.  לכל איזור היה הרכב משלו.

הבקטריות הטבעיים עבדו ביחד כדי לעכל את העמילן והחלבון של הקמח (הגלוטן) והפכו אותם ליותר זמנים אחד לשני, ומין הסתם, גם לגוף האנושי. השמרים הטבעיים גרמו לבצק לתפוח.

רק במאה ה-18 התחילו להתפיח את הלחם עם שמרים תעשייתיים, בלי הבקטריות. בדרך, הלחם איבד את הטעם שלו, שנגרם על ידי פעילות הבקטריות, ומרכיבים אחרים כגון הגלוטן שבו גרמו לקשיי עיכול עבור הרבה אנשים.

לא קשה "לתפוס" תרבית טבעית בבית.  באתר תמצא הוראות פשוטות שיעזרו לך לעשות זאת.  יש באתר גם מתכונים לאפיית לחם מהתרבית הפרו-ביוטית שתפסת.  בצק השאור תופח לאט ומתאים את עצמו לחיים שלך. אפשר לעמיד אותו לתפיחה בערב, שיתפח במשך הלילה או בבוקר, שיתפח בשעות שאתם בעבודה, כך שבסופו של דבר זה פחות עבודה ופחות לחץ מהכנת לחם עם שמרים תעשייתיים מהירים.

רוצים לדעת יותר על לחם מחמצת? לחץ כאן

 

 

משקאות ומאכלים פרו-ביוטיים תרביות "בר"

לא תמיד יש צורך לקנות תרבית. ירקות שגדלים קרוב לאדמה, או בתוכה, באים אלינו למטבח עם התרבית המתאימה על קליפתם, כגון סלק, דגנים, מלפפונים, שורש זנגוויל (ג'נג'ר) כרוב וגזר. כרוב כבוש, קימ-צ'י ומלפפונים חמוצים הם דוגמאות של מאכלים מותססים שניתן להכין בבית. קווס, ג'ינג'ר אייל אמיתי, rejuvilac הם משקעות מסורתיים טעימים המקדמים את הבריאות. בנוסף, יש משקעות כגון לימונדה פרו-ביוטית שניתן להכין ממי גבינה של יוגורט או קפיר חלב.

רוצים מתכונים של משקאות ומאכלים פרוביוטיים? חפש תחת שמו בספר בישול

 

 

בריאות ילדינו

באתר תמצאו רעיונות איך לעניין את הילדים והנכדים לאכול בריא, יחד עם מתכונים בריאים ומזינים לילדים.

רוצים לדעת יותר? לחץ כאן

 

מעניין אותך?

באתר יש חנות שניתן לקנות בו גרעיני קפיר חלב, גרעיני  קפיר מים,  סקובי ג'אן, סקובי קמבוצ'ה ושמרים כשרים ליצירת יין בבית.  ניתן גם לקנות ציוד כגון משפכים ומסננים.  יש גם ספר בישול בו תמצאו רעיונות לטעמים שונים ומתכונים למאכלים מתרביות בר.

לכניסה לחנות, לחץ כאן

לכניסה לספר בישול, לחץ כאן

​כבר כמה שנים שאני נהנית לחלוק את חיי ואת חיי משפחתי עם החברים הקטנטנים של כולנו. מקורות המידע שלי הם ברובם בשפה האנגלית ועתה אני מבקשת להגיש אותם גם לקורא העברי . באתר תמצאו רקע כללי על מאכלים מסורתיים ומתכונים רבים, כתבות על פרו – ביוטקה ועל בריאות, על הדברים שמעניינים אותי וגם אותכם וחנות דרכה נוכל לעזור אחד לשני להמשיך ולהתפתח בכיוונים אלה.

מוזמנים לעיין, לשתף ולקחת חלק.

מחכה לשמוע ממכם

סבתא שולי

?רוצה לקבל עדכונים